Bejing; 28, 29 en 30 juli

30 juli 2018 - Peking, China

Bejing 28, 29, 30 juli.

Bejing 28 juli
We zijn aangekomen in Bejing! Het avontuut begint! We kopen metro kaartjes naar ons hostel (happy dragon hostel) en alles verloopt easy. Metro werkt super makkelijk. En alles staat in het Engels en kleur aangegeven welke lijn je moet hebben.

Na een halfuur gelopen hebben komen we aan bij het hostel, bezweet en wel. Eerst een flesje water achter over getikt. En inchecken.... en haha dit meen je niet!! De jongen man van het hostel zegt dat we bij het verkeerde hostel zijn. Er zijn maar liefst 5 Happy dragons. Ah crap. Het is maar 20min. lopen. Ok lets go gaan we weer met ons backpack. Deze jonge man loopt het zeker in 20min. Oh wat hadden we spijt dat we geen taxi hadden genomen. Helemaal kapot aangekomen. Flesjes water gekocht naar de kamer gegaan. En van 15.00 tot 18.00 geslapen. Een lekkere koude douche genomen. En het centrum ingegaan om eten te scoren! Altijd spannend maar we zijn een random tentje gaan zitten. En we zien het wel. De menu kaart is met plaatjes en Engelse omschrijving. Top! We eten rijst, beef en bleekselderij. Na heten belanden we op een street food market. Daar verkopen ze van alles; inktvis, schorpioenen en andere insecten. Bah! Maar wel tof om te zien. Daarna naar ons hostel gegaan om te slapen.

Bejing 29 juli
Vandaag optijd uit bed. De verboden stad staat op de planning! We pakken de metro om daarheen te gaan. We dachten op de map dat het dichtbij was. Bleek het nog een half uur lopen. Maar we waren er! Hordes mensen kwamen onze kant op... heh whut we staan bij de uitgang. Haha even serieus...de ingang is een uur omlopen. Maargoed we go for it. Uur later bij de ingang is het VOL!! Ze geven maar een max aantal kaarten per dag uit. En het is zondag kei druk van mensen uit de provincie zelf! Huilen stond nader dan het lachen. Maar niets aan te doen. We zijn het park ingelopen en lekker ijsje gegeten. Op het tianamenplein terrecht gekomen. En vanuit daar te metro terug genomen. In het hostel opgefrist, gechillt en uitgezocht waar we peking eend gingen eten. En dat is geworden; quanjude peking duck house. Éen van de beste restaurants in Bejing. En wat een ervaring. We kregen ons plek gewezen in een soort van huis kamer. En de eend werd gesneden aan tafel. Super toffe ervaring! Nog even door het centrum gelopen. En spannend een tour geboekt naar; de Chinerse muur we gaan naar een ongerestaureerd stuk waar geen andere touristen zijn. Ik ben benieuwd! We gaan in de middag zodat we zonsondergang mee kunnen maken.

Bejing 30 juli.
Vandaag uitgeslapen. Ik zelf heb erg last van blaren. Gelukkig campeed pleisters mee om af te plakken. Dus direct maar gedaan. Want 's middags heb ik me voeten toch hard nodig! In de ochtend besluiten we de trein kaartjes voor overmorgen alvast op te halen op het station van Bejing. Omdat we hoorde dat het vaak erg druk is en onze trein niet willen missen naar Shanghai. Ook gelijk de kaartjes van Guillin naar Shenzen opgehaald. Super handig is dat je al je gekochte kaartjes op een willekeurig station kan ophalen. Ophalen was easy stond allemaal goed aangegeven. Maar nu terug met de metro. Eerst in de rij om metro kaartje te halen zo'n 15min. Daarna nog eens in de rij door de security. Ja dat is erg streng hier. Om 15.00 worden we opgehaald om naar de muur te rijden. En om 14.30 komen we terug aan in het hostel. Bestellen snel een panini en kopen voor ieder anderhalve liter water op mee te nemen voor de trip. Was even racen maar alles net optijd gelukt.

Yayy we worden opgehaald door Wan Sha. Een jonge gast die ons naar de muur rijd. Na dik anderhalf uur rijden komen we aan. Je moet de lokale boer nog 10Yuan betalen. En dan zegt hij; Nou hier mag je naar boven. Haha, maar wat een hike zeg. Was wel even zwaar de klim naar boven. Even een paar keer een tussen pauze gehouden. Geen straf want het uitzicht was fab! Eenmaal boven. Wow!! Wat een uitzicht en zo mooi. Niet te verwoorden. Even bij komen en een fles water lichter wat foto's genomen bij het wachtershuis. Toen een stuk door naar boven geklommen. En daar even naar het thuisfront gebelt. Haha heel tof dat dat gewoon kan tegenwoordig, toch!!

We hebben hier gezeten tot even na zonsondergang. Wat een ervaring. Zo mooi de muur en de historie erachter. Het besef dat je gewoon op de chineese muur staat! Nadat de zon was onder gegaan zijn we terug naar beneden gegaan. Anders konden we het hele pad niet meer zien. En dat was niet gewoon een trap natuurlijk. Haha. Nu ik dit typ zitten we in de taxi terug naar ons hotel en is hier 20.00 we gaan zo wat avond eten in ons hostel en houden het voor gezien voor vandaag!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Saskia van Ramesdonk:
    31 juli 2018
    Wat een geweldige ervaring. Goed om te lezen dat jullie je wel door tegenslagen heen slaan en daar staan dan weer prachtige ervaringen tegenover.
  2. Ayla Zasburg:
    1 augustus 2018