Bejing - Shanghai 31juli 1,2 en 3 Augustus

4 augustus 2018 - Shanghai, China

31 juli
We hebben lekker uitgeslapen. En besluiten vandaag naar het park te gaan tegen over de verboden stad. Heen gaan we met de metro en een stuk lopen. Het is echt heel erg warm. Zonder grap het gutst van ons af. Onderweg stoppen we een paar keer om te zitten in de schaduw. En ook bij een soort bakker om wat broodjes te kopen. In het park aangekomen besluiten we eerst even bij te komen. Voordat we aan de klim omhoog beginnen! Het park zelf is heel erg mooi en er staan ook tubs met verschillende vissen. Daar zouden wij wel een plons in willen nemen. Haha! Even later besluiten we omhoog te gaan. De klim omhoog is zwaar en je voelt het benauwder worden hoe hoger je gaat. Het uitzicht is echt onwijs mooi en zeker waard! We blijven hier even boven wat foto's schieten. En rustig een flesje water leeg drinken. Later gaan we naar beneden en gaan met de bus terug naar de hoofdstraat bij ons hostel. Eten wat in de straat en gaan daarna even chillen op de kamer. Mijn blaren zijn gelukkig minder maar nogwel gevoelig.

1 augustus Bejing- Shangai

Vandaag staan we optijd op; 12.00 pakken we de trein naar Shanghai!
Maar ik werd al om 7.00 wakker. Ik ben afgelopen nachten al lek gestoken door muggen +10 stuks.... en het jeukte zo erg kon nergens anders aan denken. Dus ik ben eruit gegaan en beneden lekker een kop koffie gaan drinken. De backpacks hadden we gister avond al ingepakt. Dus rond 8uur neem ik koffie mee naar boven voor Martijn. Gaan naar beneden om uit te checken en pakken de metro naar het station. Het staat allemaal perfect aangegeven waar je moet wezen. Echt het reizen valt ons alles mee! Hadden het erger voorgesteld. Alleen dat de mensen geen Engels spreken is soms hindelijk. We dachten lunch bij de mac te scoren. 2 menu's wijs ik aan. En we krijgen losse hamburgers, haha. Geen tijd om bij te bestellen. Dus we gaan naar de wacht area waar de trein komt. Ons trein arriveerd en alles verloopt soepel. Nu ik dit typ zitten we in de trein die tussen de 350 a 400km per uur rijd! De reistijd tussen Bejing- Shangai is 4,5 uur.

2 augustus Shanghai

We slapen een een klein beetje uit.
Gister avond zijn we nog naar de bund gegaan. Wat onwijs mooi! Het is super helder en alle lichten zijn prachtig! En vandaag gaan we opzoek naar nieuwe schoenen voor mij. Ik zit weer onder de blaren op m'n voeten.

En daarna naar 'old town' daar zijn de huizen nog in oude staat. Heel mooi om te zien. We slenteren door de straten. En willen de bostanische tuin bezoeken. We lopen rondjes en zien op de map waar het ligt. Nu nog de ingang vinden.. we denken de ingang gevonden te hebben kopen een ticket. Maar we belanden in een boedistische tempel. En maken een seremoni mee. Die begint om 16.00 dit doen ze om geesten af te schrikken. Daarom vind je bijna nergens in China iets met een getal 4. Dat brengt ongeluk... is er een i phone4? Nee juist... daarom dus!

Heel tof om mee gemaakt hebben we lopen de tempel uit en komen vanzelf in de botanische tuin terrecht. Het ziet er mooi uit maar niet mega bijzonder.

We gaan lekker avond eten noodles met beef daarna willen we nog naar de bund. Daar aangekomen zijn de lichten nog uit. Die gaan normaal om 19.00 aan. Wij wachten, wachten. Geen lichten... wel genoeg mensen die vooral met Martijn op de foto willen! Te hilarisch.. of gewoon ongecharmeerd foto's maken van ons mef flits!! Super weird. Later horen we dat het vooral Chinese toeristen zijn uit het 'binnenland' die Shanghai bezoeken.

Het is inmiddels 20.00 en vragen rond waarom de lichten niet aan zijn. Een kleine storm is op komst! Hmmm.. maar eens onderzoeken en terug naar het hostel. Daar aangekomen chillen we hem met een lekker koud biertje! En zoeken het op. De storm komt wel over Shanghai heen of net niet. We gaan het beleven... 's nachts viel alles mee. Alleen hele nacht regen.

3 augustus Shanghai.

Hmm we worden wakker met alleen maar regen. Gelukkig is de storm langs Shanghai gegaan en niet in de stad. We ontbijten in het hostel met yogurt en fruit. Jammie! En besluiten daarna naar een shoppingmall te gaan. Daar heb je een onwijs grote foodhall en eten een lekkere lunch! Rond vieren besluiten we terug naar ons hostel te gaan en vallen in slaap op bed. Haha, Martijn schrikt om 19.00 wakker. En frissen ons op en gaan opzoek naar avond eten om vervolgens nog even de bund te kunnen zien... met licht aan!

We belanden in een tentje wat er oké uit ziet en vragen om de menu kaart. Die is Engels zonder plaatjes en bestellen noodles met pork. En we krijgen het uitgeserveerd en kijken elkaar aan. Haha het is serieus uitgekookte speklap. Wij kennen dit alleen gebakken. We proberen het wel maar de smaak is niet lekker en het is gewoon echt te vet. Helaas eerste eet-misser! Die horen er ook bij!

Na het heerlijke avondmaal naar de bund gegaan en nog mooie plaatjes kunnen scoren! We gaan terug naar het hostel want morgen vliegen we naar ons volgende bestemming; Zjangjiajie.