Fenguang 8 en 9 augustus naar Yangahou

11 augustus 2018

Fenguang 8 en 9 augustus

8 augustus
We worden 's morgens wakker. En wederom overdag ook een heel mooi uitzicht. We gaan op terras zitten. En de mevrouw van het hostel zegt; Free breakfast yes? Toast or noodles. Nou dat klinkt goed. We krijgen een sandwitch met ei en komkommer. Maar het brood smaakt erg zoet. Haha niet zo lekker als bij ons. En een bak oploskoffie. Maar hé beter iets dan niets! Daarna gaan we het centrum in. Het is een prachtig dorpje met huizen uit de 16e eeuw. Die nog in oude staat zijn. Hier en daar wat opgelapt natuurlijk maar ook de rivier die in het midden stroomt geeft een schilder achtig plaatje. Overdag is bloed heet het is 39 graden vandaag. We verkennen het dorp en lunchen wat daarna besluiten we toch even op ons kamer te gaan chillen in de airco! Savonds gaan we erop uit om avond eten te scoren. Er zijn ontelbaar veel restaurants.. maar ongelovelijk geen 1 maar ook geen 1 heeft een Engelse menu kaart... hmm. We komen in een foodcorner terrecht waar heel veel restauranrtjes zitten. Wederom geen Engelse kaart. We lopen serieus al langer dan een uur naar eten te zoeken. We besluiten bij een tentje kip en rijst te bestellen (hopen we) met een vertaal app! We krijgen het geserveerd. Kip met bot eraan de smaak is oké maar laten de helft staan. Nu het savonds is wemelt het van de Chineze toeristen die zag je overdag niet! Of zouden ze net als ons voor een dagje hotel kamer met airco hebben gekozen? Het is echt heeel druk! We slenteren door de straatjes en maken mooie plaatjes. Het dorp zit vol met karaoke bars echt gericht op de Chinese toerist! Die houden ervan haha. We besluiten naar ons hotel te gaan en drinken nog een biertje.

9 augustus
Vandaag heb ik toch maar als ontbijt de noodles besteld haha. De zoete sandwitch is niets voor mij haha. We hebben vandaag een zware reisdag in het vooruitzicht. We vertrekken met de bus van Fenguan naar Guillin een busreis van 6uur. En dan van Guillin naar Yanshou nog 1,5uur. De bus reis is me wel een zit hoor!! Tussen door zijn we 1 keer gestopt om even naar de toilet te gaan en benen te strekken. Maar gelukkig duurde de reis ook echt 6uur. Om andere reisblogs las ik weleens van 9uur ..poeh! Aangekomen in Guillin moeten we een taxi nemen naar een ander station waar de bus gaat naar Yangshou(south station). Heel handig uhrum... de taxi chauffeur probeerd ons uiteraars over te halen om ons naar Yanshou te mogen rijden voor €50 grapjas. Voor de lokale bus betaal je 35 yuan dat is €4,30 pp. We worden bijna de taxi uitgesleurd door de ticket verkoper van de bus naar Yangshou die vertrekt over 5min. Hurry hurry! Haha dus hup snel tassen overgezet en gaan! Nou al met al zijn we om 18.00 aangekomen in Yangshou. 'S morgens om half 10 vertrokken de zwaarste reisdag ook weer overleefd. We checken in en gaan naar ons kamer. Wauw deze is mooi en ook zachte bedden. En het uitzicht over het karstgebergte is onwijs! Hier verblijven we totaal 6nachten om even te chillen!!

1. Saskia van Ramesdonk:
    11 augustus 2018