dag tweeëntwintig. laatste dag Bangkok!

22 december 2014 - Heemskerk, Nederland

Sorry voor mijn late laatste reisverslag. Gister zo chaotisch en best druk. Mobiel hele dag uit gehad zodat ik muziek in het vliegtuig kon luisteren!

Wekker om 10 uur gezet. Hebben beide niet zo lekker geslapen. Moeten om 12uur uitchecken. Dus rustig aan tas ingepakt en gedoucht. En om half 12 uitgecheckt. Konden de hele dag ons bagage gratis bij het hotel achterlaten, top!

Vandaag niet veel op de planning en kiezen voor een shopping mall. En gaan met de metro die kant op. Daar aangekomen is het echt een luxe shopping mall. Met alleen merken zoals: Gucci, Prada, Tommy ook een h&m en ik dacht gelijk, Yes! Maar de prijzen liggen hier het zelfde als in Nl, als het niet duurder is. Super jammer, haha! Hier bevinden zich ook alleen de rijke thai. Dat is echt wel te zien aan de mensen.
Hier nog wat rond gelopen en een lekkere starbucks gedronken. Grappig voor het eerst vroeg mevr. mijn naam en schreef dit dus in het Thais op de beker. We zijn voor het eerst slecht gaan eten bij de mac. Je kan je menu hier upgraden naar een large voor 10baht cent! En betaalde voor 2 menu's 7 euro.

Houden het hier voor gezien en pakken de metro weer. Stappen 2haltes verder uit en komen op een straat festival terecht. En rijen met mensen langs de weg met vlaggetjes. Hmm wat is hier aan de hand? Vragen het een bewaker en thailand heeft na 13jaar gewonnen met voetbal van maleisie. En zijn dus winnaar van de suzuki cup. En dit moet natuurlijk gevierd worden! Het festival heeft leuke kraampjes, gratis dingen uitproberen. Altijd goed! Zoals drinken en hapjes. En lopen verder komen we gewoon uit bij het mbk! Wisten niet dat het hier in de buurt was. We zijn beide best moe van al dat lopen. Inmiddels alweer half 6.

En willen nog wel een thaise massage op ons laatste dag. Altijd en overal zijn er salons in overvloed en als je wilt kan je het niet vinden, pff. Dus na 2 rondjes gelopen geven we de moed op en lopen we er een tegen het lijf! Ik neem een thaise massage en Martijn de oil massage. Best pittig de thaise massage, afentoe even pijnlijk. Maar het resultaat is goed. Lopen naar buiten en voelen ons een stuk opgewekter. We gaan weer 2haltes verder met de metro. En herkennen dit hier zijn we gister langs gereden toen we naar de skytower gingen. Een rondje gelopen in de buurt. Komen we uit op de bekende pingpong straat. Hier met een mond vol tanden toch even doorheen gelopen. Meeste lopen in ' zie poes net niet' ondergoed of strings. En bovenal de meeste zijn ladyboys. Wel opvalt zijn hier veel oudere mannen die met een jonge thai zitten. Of alleen zitten te drinken. Nou hier maar weer uit gegaan en op naar het hotel. Inmiddels half 10 savonds en rond 11uur willen we de metro richting vliegveld pakken.

Bij het hotel aangekomen nog wat gedronken en omgekleed. Spijkerbroek weer aan en vest in de handbagage tas. We zijn best gesloopt en bepakt gaan we met de metro. Bij het vliegveld bagage gelijk afgegeven. En nog een rondje gelopen. Hier is niet veel dus besluiten alvast door de douane te gaan. Nog wat gegeten en op het bord te zien hebben we een half uur vertraging. Dus rustig aan, van ons laatste baht centjes kopen we een flesje water en een rolletje mentos, haha! En mevr. achter de kassa zegt: opschieten boarding! Dus wij rennen naar de andere kant van het vliegveld. Snel door nog een paspoort controle. Maar mevr. wist waarschijnlijk niet dat we vertraging hadden, dus voor niets zo snel gerent. Was wel even schrikken.

De vliegreis was best oke. Wel chaggerijnige vrouw die onze kant serveerde. Ik moest nasr toilet en vroeg om 2 sapjes. Zegt ze ja loop zelf maar even naar achter. Dacht het niet, dus ben weer gaan zitten en gewoon op het knopje gedrukt. Lekker puh! Hahaha.
De reis hebben we gelukkig wel wat kunnen slapen maar ligt natuurlijk niet heel lekker. Op de tablet hebben we nog samen een film gekeken. En vliegen ook nog eens anderhalfuur om door slechts weer! We vliegen boven Nederland wordt er omgeroepen dat we nog niet kunnen landen en blijven nog een kwartier boven Nederland rondjes vliegen. Kan er ook nog wel bij, hihi. Rond half 11 landen we en ging ook niet erg soepel vanwege de harde wind. Maar veilig geland.

Tiny komt ons ophalen en zou in de auto wachten. We lopen de aankomst hal in en staat ze daar met een ballon, welkom thuis! Super leuk! Naar huis gereden en een heerlijke bak koffie gedronken bij Tiny thuis. Daarna gaan we naar ons eigen huis en heeft Tiny ook nog is een mini kerstboompje en iets lekkers neergezet. Erg lief!

1. Saskia van Ramesdonk:
    22 december 2014
    Welkom thuis. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Genoten van je verslag. En dan nu maar wennen in jullie eigen natte, stormachtige kikkerlandje. Sterkte. En natuurlijk fijne kerstdagen en heel veel geluk en gezondheid voor 2015. Dat jullie nog maar veel mooie reizen mogen maken. Maar deze hebben jullie in ieder geval binnen.